Przepis na najlepsze kostki do zmywarki za 30 gr za sztukę


Udoskonaliłam nieco przepis na kostki do zmywarki, który można obejrzeć w tym filmiku na Youtube. Jestem z niego bardzo zadowolona :) Czas przygotowania to ok. 5 min.

Składniki:

1 szklanka sody oczyszczonej
1 szklanka sody kalcynowanej
1 szklanka soli
1/4 szklanki kwasku cytrynowego
1 szklanka wody
1/2 szklanki startego mydła gospodarczego (szarego)

Moim zdaniem dodanie naturalnego mydła do bazowego przepisu sprawia, że kostki sprawdzają się jeszcze lepiej. Na naczyniach nie zostaje biały osad. Ja użyłam dokładnie takiego, to dwuskładnikowe mydło firmy Ajeden, ale każde szare mydło o prostym składzie się nada. Do przepisu zużyłam 1/3 kostki. Mydło ma w składzie sól sodową kwasu tłuszczowego z oleju kokosowego i glicerynę. Każde mydło powstaje z połączenia soli i tłuszczu, z wyjątkiem drogeryjnych „mydeł”, które de facto nie są mydłem, tylko utwardzonymi środkami dezynfekującymi.


Sposób wykonania:

Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce. Dodać wodę i odczekać minutę aż piana nieco osłabnie. Wtedy dopiero zamieszać całość. Przekładać masę do foremek na lód. Bez obaw, można ich potem użyć, gdyż składniki kostek nie są szkodliwe. Ja używam dwóch foremek i w ten sposób uzyskuję 34 kostki. Odstawić na noc do wyschnięcia.


Sposób przechowywania:

Kostki najlepiej jest przechowywać w szczelnym pojemniku, żeby się nie posklejały. Ja używam plastikowego pojemnika, którego kiedyś używałam do przechowywania jedzenia. Lepiej przechowywać jedzenie w szklanych, stalowych albo ceramicznych naczyniach, dlatego staram się znajdować nowe zastosowania dla tych plastikowych pojemników, które już mam.

Zapas 34 kostek kosztuje mnie około 10,50 zł :) Czyli jedna kostka to zaledwie 30 groszy! Oszczędzam więc w ten sposób nie tylko środowisko naturalne, ale też pieniądze.



Komentarze

  1. Szkoda, że nie mam zdolności do takiego tworzenia w domu środków czystości. Ale za to wiem jakie warto kupować ekologiczne, zobaczcie na ofertę https://ludwikekologiczny.pl/ludwik-ekologiczne-tabletki-do-zmywarek/ . Najlepsze tabletki do zmywarki jakie miałam do tej pory.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty